Search
Close this search box.

non GOES GREEN

Ons motto is “elke dag een beetje beter”; dat geldt ook voor onze resources. Het gaat namelijk hard met de opwarming van onze aardbol. In de hospitality is het nog niet de standaard norm om bijvoorbeeld afval te scheiden. Maar iemand moet de norm zetten. Daarom doen wij het!  Wij gaan voor ‘elke dag een beetje beter’. Hieronder enkele voorbeelden die wij inzetten zodat wij onze ‘people, planet en profit’ zo groen mogelijk houden. #notimetowaste

streekleveranciers

“Lokale ondernemers verbinden met de gasten & de producten zo vers mogelijk bij de gasten op tafel zetten. We weten de herkomst, het proces en het verhaal van het product.”  Met deze gedachtegang willen wij gasten verwonderen en maken we bewuste keuzes in onze leveranciers. Bijna al onze producten zijn vol passie en huisgemaakt, en dan het liefst met producten uit de Westlandse regio. Zo worden onze eerlijke espressobonen gebrand in Maasdijk & kiezen wij voor bio-dynamische melk uit Midden-Delfland. Want we mogen niet vergeten dat we op zoveel versheid en kwaliteit best een beetje trots mogen zijn! 

Want zeg nou zelf. Het is toch gaaf als jouw koffie gisteren nog bij de buurman is gebrand, en de groenten uit de kas verderop komen? Verser kan niet.

Duurzame disposables

NON is vaak onderweg daarmee ook het eten & drinken ‘on the go’. De take away & shop bestellingenzijn dan ook in grote getalen toegenomen en daarmee ook de vraag naar wegwerpmaterialen. En dat is een uitdaging, want je wilt enerzijds dat je producten vers blijven, anderzijds wil je dat het er nog steeds tof uit ziet en al helemaal dat je de natuur er niet mee belast. Daarom kiezen wij altijd, waar mogelijk, voor duurzame disposables of van recyclebaar materiaal. Wij gaan voor groen!

Afval scheiden

Afval scheiden in de horeca, is dat mogelijk? JA! Wij doen ons uiterste best om al ons bedrijfsafval volledig te scheiden.  Bij NON hebben we zo’n 20(!) prullenbakken staan. Say what?! Ja, afval scheiden betekent ook extra prullenbakken. Daarnaast houden we van efficiëntie en niet van lopen als het niet nodig is ;-). Ook willen we zoveel mogelijk afval scheiden tijdens events & proberen we dit zo slim mogelijk te organiseren. #elkedageenbeetjebeter

NO(N) waste

Onze teamies kunnen we altijd blij maken met een lekkere lunch tijdens hun pauze! Enne… Zo’n lunch is toch nog leuker & lekkerder als je weet dat je daarmee iedere dag een beetje meer voor een groenere wereld zorgt!? Onze cheffies zorgen er daarom altijd voor dat onze lunch wordt gemaakt van producten die op moeten & over zijn. Het is elke dag weer een verrassing wat we op ons bord krijgen & natuurlijk helemaal op smaak gemaakt. Klinkt als een feestje, toch?! Samen maken we het verschil!

Kleine stapjes met een grote impact!

NON wil continu processen verbeteren & zich blijven ontwikkelen. Dat doen we dan ook op het gebied van duurzaamheid! Waar we voorheen onze zuivelproducten uit Midden-Delfland (350 liter per maand) in flessen lieten leveren, wordt er nu gebruikgemaakt van onze nieuwe aanwinst, de melktap. Direct vanuit 10-liter emmers naar de bar & vanuit de koeling getapt! Hiermee zorgen we voor vermindering van het openen van de koelingen, minder plastic afval & een constantere kwaliteit in vers.

Het bewijs dat vers, aandacht & kwaliteit samen met technologie goed hand in hand gaan.